Den gode ledelsesberetning

Den gode ledelsesberetning

Den gode ledelsesberetning

2025 er allerede godt i gang og om lidt er regnskabet også klart, men det er markerne også. Så benyt de sidste mørke dage på at få taget stilling til 2025. Få det skrevet ned det der skete i årets løb.

Det kan måske være fristende bare at notere at årets resultat var tilfredsstillende, men ved at skrive en ledelsesberetning sikre du, at du får fortalt din version af årets gang. Så du sikre også, at der ikke går oplysninger tabt undervejs.

Det viser også, at du har forholdt dig til din virksomheds resultater, taget ejerskab og giver dine finansielle samarbejdspartnere et indblik i, hvem du er som ejerleder og hvad det er for en virksomhed du har og ønsker at drive.

Den gode ledelsesberetning bør indeholde:

Vurdering af året

  • Hvad gik godt?
  • Hvad var udfordrende?
  • Hvad kunne vi have gjort bedre?
  • Hvad tager vi med videre til næste år?

Budget – afvigelser

  • Hvorfor er budgettet afveget både positivt og negativt
  • Har i forholdt jer til det i det nye budget

Investeringer

  • Er der investeret?
  • Hvorfor har du investeret?

Bæredygtighed

  • Har i arbejdet med ESG?
  • Har i gjort tiltag for bæredygtigheden.

Vi hjælper dig gerne i mål med din ledelsesberetning, men det er dine ord og tanker der skal fylde i ledelsesberetningen.

Kontakt din lokale driftsøkonom Rasmus, Sune, Carina eller Ivar, hvis du ønsker hjælp og sparring til at komme i mål.